Artikel Pilihan

loading...

Fatin Farhana, Penjual Roti Paling Cantik di Malaysia

On 10:38:00 PM with No comments

loading...
loading...


Seorang gadis berusia 17 tahun dijuluki penjual roti cane paling cantik di Malaysia. Fatin Farhana Mohd Suad menjadi bahan perbincangan banyak orang sejak videonya saat membuat roti cane viral di internet.

Dilansir dari Stomp, Senin (10/10/2016), video tersebut diambil saat ia membantu di kios ibunya, Roti Cane Kak Ros, di Bidor, Perak. Anak keempat dari lima bersaudara ini mengatakan ia hanya butuh waktu tiga hari untuk menguasai teknik pembuatan roti pipih yang lezat tersebut.
Segera setelah videonya sedang membuat roti cane menyebar luas, ia pun mencuri hati masyarakat dengan senyum manis dan paras rupawannya.
Meski demikian, tidak selamanya Fatin merasa bahagia dengan ketenaran yang ia peroleh. Banyak yang mengejek orang tuanya memperalat anaknya sebagai penglaris. Tidak terima akan komentar-komentar negatif tersebut, ibu Fatin membuat pernyataan di Facebook yang diunggah Fatin di Instagramnya. 
"Assalammualaikum. Saya ibu gadis pembuat roti cane yang ramai dibicarakan orang. Saya bangga dan sedih bila membaca komentar yang memuji serta mengutuk anak saya.
Saya terima semuanya. Orang luar tak tahu kesusahan kami. Dia bersungguh-sungguh, ikhlas membantu kami berjualan.
Tiada niat saya manfaatkan anak kami sebagai penglaris. Keutamaan masakan yang kami jual selalu dijaga. Saya mendahulukan kepuasan hati pelanggan.
Saya sudah bertahun-tahun berjualan roti cane. Ia tumbuh dengan kesusahan dari orang tuanya. Tolong jangan hina dia. Allah yang mengetahui."
Instagram Fatin sendiri kini telah diikuti oleh lebih dari 40.000 orang.
loading...
loading...
Next
« Prev Post
Previous
Next Post »